گروه داعش خراسان که در افغانستان فعالیت می نماید، در این اواخر با استناد به صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، بیان داشته اند که طالبان مزدوران آمریکا در خراسان بوده و به خاطر منافع این کشور در منطقه می جنگند.

گروه داعش خراسان که در افغانستان فعالیت می­نماید، در این اواخر با استناد به صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، بیان داشته اند که طالبان مزدوران آمریکا در خراسان بوده و به خاطر منافع این کشور در منطقه می­جنگند. همچنین در این اعلامیه آمده است که شیعیان کسانی هستند که به اصحاب و ازواج پیامبر اسلام، توهین و بی­ حرمتی می­نمایند. با این حال طالبان از پیروان این مذهب حمایت نموده و به آنها اجازه می­دهد تا مراسم مذهبی خود را در افغانستان برگزار نمایند. بنابراین به همین دو دلیل طالبان را مخالف ارزش­های مورد حمایت گروه داعش می­دانند.

بنیاد العظیم، بخش مطبوعات شاخه خراسان داعش (ISKP) با استناد به ویدیوهایی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا که نشان می‌دهد طالبان حتی پس از خروج نظامیان این کشور از افغانستان به نمایندگی از ایالات‌متحده می‌جنگند، گفت: که این گروه «مزدوران آمریکا در خراسان» هستند.

اوراسیا روز دوشنبه، ۱۱ تیر، گزارش داده که شاخه خراسان داعش در این ویدئو تصاویر گرافیکی از عملیات‌های ادعایی طالبان را که منجر به تلفات غیرنظامیان در افغانستان شده، منتشر کرده است. براساس این گزارش، ویدیوهایی که پنج‌شنبه گذشته بنیاد «العظیم» با نام «پیروان یهودیان» منتشر کرده نشان می‌دهد که این گروه در «تلاش استراتژیک برای تضعیف اقتدار مذهبی طالبان» در افغانستان است. داعش چندین گروه، ازجمله طالبان و جامعه شیعه و همچنان آنهایی را که با آمریکا متحد می‌داند، هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، شاخه خراسان داعش، طالبان را به‌عنوان یک گروه «غیراسلامی و نیابتی برای منافع غرب» در افغانستان معرفی کرده است. این گروه شکل «اسلام طالبان» را «اسلام آمریکایی» خوانده که توسط ارزش‌های غربی و تأثیرات یهودی و مسیحی فاسد شده است. (ISKP)، جامعه شیعه در افغانستان را به «بی‌حرمتی» به شخصیت‌های مانند پیامبر اسلام، ابوبکر و عمر ابن خطاب متهم کرده است. داعش خراسان حمایت طالبان از شیعیان در افغانستان را نشانه‌ای از «فساد ایدئولوژیک و انحراف از اسلام واقعی» این گروه می‌داند. این انتقاد در تضاد با چندین گزارش نهادهای بین‌المللی است که نشان می‌دهد، طالبان در تلاش سرکوب جامعه شیعه در کشور هستند.

این گروه همچنین تلاش‌های طالبان برای حفظ مکان‌های تاریخی و بناهای مرتبط با ادیان غیراسلامی، از جمله «بودیسم» را یک اقدام «بت‌پرستانه» تلقی کرده است.

شاخه خراسان داعش در این ویدیو خاطرنشان کرده که طالبان با پذیرش شروط جامعه جهانی «اصول اسلامی» را با خطر روبه‌رو کرده‌اند.

منبع: روزنامه هشت صبح

تاریخ:20/4/1403

کد خبر 20298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =